.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امام جمعه ساری بر لزوم ساماندهی فضای مجازی در کشور تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با تاکید بر لزوم ساماندهی فضای مجازی در کشور گفت: ریشه اغتشاشات اخیر در فضای مجازی بوده و در آن رهبری می شده است.
امام جمعه ساری بر لزوم ساماندهی فضای مجازی در کشور تاکید کرد

به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه ساری با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور اظهارکرد: درباره اغتشاشات دو نکته باید تذکر داده شود. نکته اول اینکه همه اتفاق نظر دارند که ریشه اغتشاشات اخیر در فضای مجازی بوده و در آن رهبری می شده است. 

وی با اشاره به تلاش رسانه های معاند در سیاه نمایی شرایط کشور افزود: طی ٤٥ روز گذشته پنج خبرگزاری خارجی ٣٥ هزار دروغ را تهیه و منتشر کرده اند که این نشان می دهد با چه پدیده ای مواجه هستیم. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب به اینکه جوانان ما در فضای مجازی قتل عام می شوند، گفت: آیا زمان آن فرا نرسیده که فضای مجازی سر و سامان داده شود. البته فضای مجازی داخلی و پیام رسانها باید مناسب سازی و توسعه یافته باشند تا پاسخگوی نیاز جوانان باشد و دلزدگی ایجاد نکنند و این با نظارت و ساماندهی منافاتی ندارد. 

آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد: یکی از اهداف اغتشاشات ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی نسبت به عملکرد دستگاه ها و نظام بوده است که البته هشداری برای مسوولان در جهت مسوولیت پذیری و عملکرد مناسب است و اکنون که در آستانه اتمام سال هستیم، باید مسوولان نسبت به شعار سال و وعده های دولت پاسخگو باشند. 

وی همچنین با اشاره به شرایط استان یادآور شد: خداراشکر در هفته مازندران شاهد شناسایی بیش از یکصد فرصت سرمایه گذاری بودیم اما باید هشیار بود که سرمایه گذاری ها راستی آزمایی شود زیرا برخی سرمایه گذاران فرصت طلب هستند نه فرصت ساز، باید سرمایه گذاران واقعی شناخته شوند.

امام جمعه ساری به مسوولان استانی توصیه کرد بسترهایی که نیازمند توجه بیشتر هستند را شناسایی کنند و گفت: حرمت‌گذاری مساجد، اماکن، معابر و قبرستان‌ها از جمله مواردی است که نیازمند توجه ویژه مسوولان است. اخیرا دیده می شود احترام این اماکن حفظ نمی شود و در برخی مراسم شاهد برخی رفتارهای ناشایست از جمله ورود با کفش یا کف و سوت و آلات موسیقی هستیم که رفتار کفرآمیز است. 

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: همچنین شاهدیم روی سنگ قبرستان‌ها تصاویر خانم ها است که اولا نیازی نیست و اگر هم هست باید احترام مکان را حفظ کرد. 

وی همچنین به هفته کتاب و کتاب خوانی اشاره و بر تقویت عادت کتابخوانی تاکید کرد و  از مردم خواست که مطالعه را در اولویت خود قرار دهند و این اقدام می‌تواند جایگزین وبگردی و سرگردانی در فضای مجازی شود.

 نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین در بخشی از سخنانش به لزوم تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا می تواند جامعه و شخص را از بدترینً گناهان نجات دهد.

آیت‌الله محمدی لائینی همچنین بر لزوم رفاقت و دوستی تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت اجتماعی لازمه جامعه است و یافتن دوستان صالح و صله رحم باید در اولویت خانواده ها قرار گیرد.

وی سلامت در دوستی و رفاقت را بسیار تاثیر گذار در رفتار و احوال اجتماعی دانست و گفت: تربیت و رفاقت همخوانی تنگاتنگی دارند و در پدیده ها و آسیب های اجتماعی به وضوح شاهد این تاثیر گذاری بر اساس رفاقت ها و دوستی هستیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.